VENTILATION AND SWALLOWING INTERACTIONS OF NORMAL CHILDREN AND CHILDREN WITH CEREBRAL PALSY

31Citations
Citations of this article
24Readers
Mendeley users who have this article in their library.
Get full text

Abstract

The respiratory inductance plethysmograph was used to analyse the ventilatory cycle during drinking, chewing and swallowing of normal and cerebral‐palsied children aged between five and 12 years. 33 children were divided equally into three groups: normal, spastic CP and athetoid CP. A few of the children with spastic CP and over half of those with athetoid CP were unable to perform the ‘big breath’ task. In the remaining trials, the children with CP held their breath for a shorter time than normal children. Many children with CP required multiple swallows to consume 5mL of liquid. In the majority of trials, normal children swallowed liquids at or near the peak of inspiration, whereas the children with CP did not. Supplementary swallows and solid‐bolus swallows occurred at any point in the ventilatory cycle in all groups. The children with CP had a greater need to inspire at the end of liquid tasks, especially during the 75mL task. Interactions respiration/déglutition chez l'enfant normal el l'enfant IMC Le pléthysmography respiratoire à inductance a été utilisée pour analyser le cycle respiratoire durant la boisson, le mâchonnement et la déglutition d'enfants normaux et IMC âgés de cinq à 12 ans. 33 enfants ont été divisés en trois groupes: normaux, IMC spastiques et IMC athétosiques. Quelques IMC spastiques et plus de la moitié des IMC athétosiques ont été incapables de realiser la tâche de ‘respiration à fond’. Pour le restant des essais, les IMC retenaient moins longtemps leur respiration que les normaux. De nombreux IMC avaient besoin de plusieurs mouvements de déglutition pour avaler 5mL de liquide. Dans la majorité des essais, les enfants normaux avalaient les liquides durant ou très près de la pointe d'inspiration, ce que ne faisaient pas les IMC. Des déglutitions supplémentaires et des déglutitions de bolus solides survenaient à n'importe quel moment du cycle respiratoire dans tous les groupes. Les IMC avaient un plus grand besoin d'inspirer à la fin des tâches d'absorption liquidienne, spécialement durant une déglutition de 75mL. Interaktionen zwischen Atmung und Schlucken bei gesunden und cerebralparetischen Kindern Bei gesunden und cerebralparetischen Kindern im Alter zwischen fünf und 12 Jahren wurde mit Hilfe der ateminduzierten Plethysmographie der Atemablauf während des Trinkens, Kauens und Schluckens untersucht. 33 Kinder wurden in drei gleiche Gruppen aufgeteilt; gesunde Kinder, Kinder mit spastischer CP und Kindern mit athetoider CP. Einige der Kinder mit spastischer CP und mehr als die Hälfte der Kinder mit athetoider CP waren nicht in der Lage, die ‘große Atemaufgabe’ auszuführen. Bei den restlichen Versuchen hielten die Kinder mit CP den Atem kürzer an als die gesunden Kinder. Viele Kinder mit CP mußten häufig schlucken, urn 5mL Flüssigkeit zu konsumieren. Bei den meisten Versuchen schluckten die gesunden Kinder Flüssigkeiten am oder kurz vor dem Höhepunkt der Inspiration, während die Kinder mit CP dies nicht taten. Zusätzliche Schluckbewegungen und Schlucken fester Bestandteile traten bei alien Gruppen an beliebigen Zeitpunkten des Atemablaufs auf. Die Kinder mit CP hatten ein größeres Bedürfnis, am Ende von Flüssigkeitstests Luft zu holen, insbesondere beim 75mL Test. Interacción de respiración/deglución en nin̄os normales y en niños con parálisis cerebral Se utilizó la pletismografia de inductancia respiratoria para analizar el ciclo respiratorio durante el beber, masticar y deglutir en nin̄os normales y con parálisis cerebral (PC) de cinco a 12 años de edad. 33 niños fueron divididos por igual en tres grupos: normales, con PC espástica y con PC atetoidea. Unos pocos de los niños con PC espástica y más de la mitad de los con PC atetoidea eran incapacer de llevar a cabo una tarea con ‘respiración profunda’. En los otros ensayos, los niños con PC retenían su respiración durante un periodo de tiempo más corto que los niños normales. Muchos niños con PC necesitaban hacer varias degluciones para consumir 5mL de líquido. En la mayoria de las pruebas, los niños normales deglutían líquidos en el punto más alto de la inspiration o cerca del mismo, cosa que no hacian los niños con PC. Degluciones suplementarias y degluciones de bolos sólidos se daban en cualquier momento del ciclo respiratorio en todos los grupos. Los niños con PC tenían una mayor necesidad de inspirar al final de la deglución de líquidos, sobre todo con 75mL. Copyright © 1992, Wiley Blackwell. All rights reserved

Cite

CITATION STYLE

APA

McPherson, K. A., Kenny, D. J., Koheil, R., Bablich, K., Sochaniwskyj, A., & Milner, M. (1992). VENTILATION AND SWALLOWING INTERACTIONS OF NORMAL CHILDREN AND CHILDREN WITH CEREBRAL PALSY. Developmental Medicine & Child Neurology, 34(7), 577–588. https://doi.org/10.1111/j.1469-8749.1992.tb11488.x

Register to see more suggestions

Mendeley helps you to discover research relevant for your work.

Already have an account?

Save time finding and organizing research with Mendeley

Sign up for free